V množstve pracovných inzerátov sa neraz nájde aj inzerát, v ktorom hľadajú do firmy manažéra. Sľubný plat, výborné pracovné podmienky a ďalšie benefity vás presvedčili naň odpovedať. Ak sa vám podarilo po úspešnom absolvovaní pracovného pohovoru miesto získať nemusíte mať hneď vyhraté. Problém vám môžu spôsobiť vaši podriadení.
Zamestnávatelia často vyberajú manažérov „z vonka“. Myšlienky a nápady niekoho nového môžu ich spoločnosť posunúť ďalej. Mladí šéfovia to ale nemusia mať v novej práci vždy jednoduché. Starší a skúsenejší zamestnanci neraz o schopnostiach mladého nadriadeného pochybujú alebo si ho nevážia či mu závidia jeho pozíciu. Na pracovisku sa tak vytvára napätie, ktoré nie len že spomaľuje výkon kolektívu ale môže prerásť kedykoľvek do konfliktu. Čo robiť aby ste tomu predišli?
Pomaly ďalej zájdeš
Ako nový manažér si musíte vybudovať s podriadenými zamestnancami vzťah. Potrebujete sa navzájom spoznať. Vybudovať si dôveru bude nejaký čas trvať. Ak napätie v práci bude pretrvávať aj po troch mesiacoch bude chyba niekde inde.
Kritika
Vypočujte si podriadených. Zistite aké problémy v práci majú, s čím nie sú spokojní, čo im v práci nevyhovuje,… Opodstatnená kritika vám môže pomôcť nájsť riešenie na pretrvávajúce napätie v práci. Možno to s vami, ako novým manažérom ani nesúvisí. Problémy mohli v práci byť už pred vašim príchodom a zamestnávateľ sa miesto ich riešenia snažil len nájsť niekoho na koho problém hodiť.
Podpora
Ako nový šéf si musíte získať dôveru podriadených. Výrazne vám v tom môže pomôcť váš zamestnávateľ, alebo váš nadriadený, ktorý sa jasne za vás postaví. Vedomie toho, že vedenie stojí za vami vám dodá sebavedomie a je to aj zároveň pozitívny signál pre vašich podriadených, ktorí vám postupne začnú dôverovať, bez frflania plniť vaše príkazy a brať vás ako autoritu.
Nepokúšajte sa získať si popularitu benevolentnosťou. Nebudú vás brať ako nadriadeného. Autoritatívny štýl vedenia tiež nie je veľmi dobrý. Pokúste sa nájsť niečo medzi tým. Rozhodnutia manažéra zamestnanci – inzercia práce, musia akceptovať, ale to neznamená, že všetky rozhodnutia, ktoré urobíte sú správne. Niekedy príde vhod ak si necháte poradiť od starších zamestnancov.